Harry Potter a Fénixův řád v češtině

Autor: Filip Dočekal, 03.05.2007 10:43, zobrazeno 10674x

Harry Potter a Fénixův řád v češtině

Příběh Harryho Pottera hýbe světem a natěšení fanoušci se už nemohou dočkat dalšího dílu filmové ságy, tentokrát s podtitulem Fénixův řád, jehož premiéra v našich kinech proběhne 19. července. Už 29. června si ale příznivci Harry Pottera budou moci tento příběh sami zahrát ve videohře od Electronic Arts, a to kompletně v češtině. Dabingu se chopily stejní herci, jako ve filmu, Harry Pottera tak pro české fanoušky namluvil ve hře i ve filmu Vojta Kotek, jeho kamarády Hermionu a Rona Anežka Pohorská a Jiří Kocman, ředitele Albuse Brumbála Otakar Brousek st., a třeba populárního Hagrida Jiří Zavřel.

Electronic Arts mají za sebou už řadu adaptací filmových trháků do herního světa, např. Pána prstenů nebo Kmotra. I u Harryho se díky licencím Warner Brosu mohou hráči těšit na exteriéry, interiéry a vůbec veškeré propriety, které důvěrně znají z knihy nebo filmu. Herní zážitek navíc umocňuje možnost hrát za různé postavy, mezi kterými vedle Pottera figurují třeba i Brumbál nebo Sirius Black.

„Harry Potter a Řád fénixe je první ze série, kterou jsme vyvinuli především pro herní konzole nové generace. To zaručuje propracovaný a věrný potterovský zážitek, který bude přesně odrážet svět popsaný ve filmu a nadchne fanoušky všech věkových skupin,“ přiblížil posun herního zážitku oproti předchozím dílům Harvey Elliot, výkonný producent EA UK.

Výsledek ovlivněný skokem technologií si pochvalují i zástupci tvůrců filmu. „Spolupráce s EA nám umožnila nabídnout fanouškům doposud nejautentičtější hru s Harry Potterem, která zachycuje podmanivý příběh románu i vizuální kvality filmového zpracování,“ řekl Jason Hall, viceprezident společnosti Warner Bros. Interactive Entertainment.

V dílu Harry Potter a Řád fénixe se Harry vrací, aby pátým rokem studoval v Bradavicích, a zjistí, že velká část čarodějnické komunity nevěří, že se nedávno setkal se zlým Lordem Voldemortem, a raději se obrací zády ke zkazkám o Voldemortově návratu. Ministr kouzel Kornelius Popletal má strach, že ředitel Bradavic Albus Brumbál lže o Voldemortově návratu, aby podkopal Popletalovu moc a zaujal jeho místo. Jmenuje proto novou učitelku Obrany proti černé magii, která má za úkol dohlížet nad Brumbálem i studenty. Jenže kurz profesorky Dolores Umbridgové zanechá studenty zoufale nepřipravené na obranu proti temným silám, které ohrožují je i celé společenství čarodějů. Proto vezme Harry na nátlak svých přátel Rona a Hermiony situaci do svých rukou. Na setkáních malé skupiny studentů, kteří si říkají „Brumbálova armáda“, je Harry učí, jak se bránit proti černé magii, a připravuje odvážné mladé čaroděje na krutou bitvu, která je čeká.

Obdivovatelé chlapce, který jako jediný přežil zlobu mocného Voldemorta, se už dnes mohou těšit na červenec příštího roku, kdy se společně s premiérou filmu „Harry Potter a Řád fénixe“ objeví na pultech i stejnojmenná počítačová hra.

Hra Harry Potter a Fénixův řád vychází na konzole nové generace Sony PlayStation 3, Microsoft Xbox 360 a Nintendo Wii, současnou ale i pro generaci současnou: PlayStation 2, PSP nebo Game Boy Advance. Hru lze hrát i na PC.

Seznam hlavních postav
(nadabovány jsou ale samozřejmě naprosto všechny postavy, které se ve hře objeví)
Harry Potter (Daniel Radcliffe) – Vojta Kotek