Professor Layton and Pandoras Box

Autor: Jaromír Polena, 07.10.2009 15:13, zobrazeno 7283x

Professor Layton and Pandoras Box Pokud máte rádi logické hádanky, tak je pro vás série s profesorem Laytonem v hlavní roli tím pravým. V nejnovějším díle se vypraví po stopách tajemného artefaktu a rozhodně to bude stát za to. Více v dnešní recenzi.

Pandoras Box (v zahraničí vyšlo již v dubnu s podtitulem Diabolical Box) je další z řady her, kde hlavní roli hraje archeolog a nadšenec do logických hádanek Hershel Layton. Není to sice žhavá novinka, ale dostala se k nám teprve nyní a vzhledem k tomu, o jakou hru se jedná si zaslouží, abychom se k ní vrátili.

Profesora tentokráte zastihne dopis, který mu zasílá jeho učitel a mentor, v němž mu s radostí sděluje, že byla objevena tajemná Pandořina skříňka, o které se ví, že přinese smrt každému, kdo ji otevře. Profesor Layton tedy sbalí věci a svého věrného asistenta Luka a vyrazí za svým učitelem. Bohužel dorazí pozdě a učitel je mrtev. Jedinou stopou jsou dva lístky na legendární vlak Molentary Express, na kterých ale není uvedena cílová stanice. První cesta tedy vede tam a profesor se svým asistentem se budou mít co otáčet, aby tajemství odhalili a přitom se vyhnuli vyšetřování nerudného a nepříjemného policejního detektiva, který je jim neustále v patách.

Pokud bychom měli definovat typ hry, tak se jedná o adventuru s velkou řadou logických hádanek a puzzlů. Vlastně hádanky z větší části převládají a vaše vyšetřování jimi bude protkané. Ve vlaku, ale i v dalších lokacích budete pátrat po tom, kdo stojí za vraždou vašeho učitele, budete rozmlouvat s dalšími postavami, řešit hádanky a analyzovat stopy. Lokací je tentokráte podstatně více a tak budete mít na dlouhou dobu o zábavu vystaráno.

Samostatnou kapitolou jsou zmíněné hádanky. Ty jsou takřka na každém rohu, všechny jsou zcela unikátní a je jich více než 150. Jednou budete řešit, kterak naskládat oblečení do kufru tak, aby se tam vešlo všechno, jindy budete logicky hledat, které okno patří profesorovi a jindy se budete pomocí klíče dostávat do zamčeného pokoje. Hádanky jsou rozděleny do mnoha obtížností, podle čehož jste i bodově hodnoceni. Hádanky samozřejmě můžete dokola opakovat, ale s nižším bodovým ziskem. Některé hádanky jsou skutečně obtížné, ale všechny jsou přísně logické a nikdy nenarazíte na s prominutím „volovinu“ kde byste užasle koukali, jaké to vlastně je řešení.

Pokud si s hádankou nevíte rady a není možné ji přeskočit nebo obejít, můžete využít „Hint“ mince, které se proměňují za nápovědu k dané hádance. Většinou vás postrčí správným směrem, ale někdy se stane, že vám neporadí vůbec a nebo nesmyslně. Tyto mince hledáte různě skrze lokace například zapadlé za obrazem nebo pod popelníkem. Přesto jich není moc a jejich využití budete muset dobře zvažovat. Angličtinou špatně vládnoucí občas zapláčou protože vysvětlující texty k některým hádankám jsou dlouhé a ne vždy jim budete rozumět. Česká verze se samozřejmě neplánuje, tak velký trh nejsme. Novinkou je možnost zaznamenat si poznámky do virtuálního deníčku, což hráči dříve nahrazovali tužkou a papírem.

Ani o grafické stránce nemůžeme říct nic špatného. Kreslená grafika hře perfektně sedí a animované předěly vypadají skutečně úchvatně. Občas tedy budete nadávat nad potřebou „pixelhuntingu“, kde DS trochu štve svým málo citlivým a lehce nepřesným displejem, ale není to tak často. Celá hra se ovládá jednoduše pomocí stylusu a nikdo by s ní neměl mít problém.

Profesor Layton se dočkal dalšího skvělého dílu, který je povinností pro každého milovníka hádanek, který aspoň trochu rozumí anglicky. Půl druhé stovky hádanek, nádherná grafika, zajímavý příběh a hratelnost kolem dvaceti hodin herního času, dělá z této hry opravdu kvalitní kousek. Nebýt některých drobných nedostatků, bylo by to na absolutní hodnocení.

Zdroj: HryNaCesty.cz

1,17
1   2   3   4   5