Need for Speed Undercover - recenze Nintendo DS verze

Autor: Jaromír Polena, 10.09.2009 13:33, zobrazeno 8429x

Need for Speed Undercover - recenze Nintendo DS verze Další ze starších her, které jsou dnes za výhodnou cenu a zaslouží si, abychom se na ně podívali je poslední díl slavné závodní série Need for Speed, který vyšel pro Nintendo DS. Stojí za to si ho koupit?

Závodní série Need for Speed má dlouhou historii nejen na počítačích a vzhledem k tomu, že nejnovější Shift na DS nevyjde (podle informací od EA vyjde jen na PSP a to ještě ve zcela jiné podobě než velké konzolové verze), možná by bylo vhodné podívat se na předchozí díl Undercover, který je aktuálně k dispozici za pěknou cenu 499 Kč u našeho partnera, obchodu Surtep.

Undercover přesunul ježdění zpět ze závodních okruhů do města nazvaného Tri-City Bay. Město je sice poměrně veliké, ale jeho budovy jsou velmi sterilní a celé město vypadá jako město duchů. Na ulicích není vůbec žádná doprava a velké, temné a hranaté budovy na živosti také moc nepřidají. Zde se jako tajný policejní agent dostáváte do místního podsvětí a musíte si vybojovat své místo na slunci. Příběh je vyprávěn pomocí pěkně zpracovaných videosekvencí.

Hra nabízí celkem 19 různých vozidel, mezi kterými najdeme takové perly jako Mustang Shelby GT500, Dodge Viper, Porsche Carrera a další pěkné kousky. Samotné závodění pak probíhá v různých modech, které nečítají jen klasické okruhové a sprint závody. Máme tu mod nazvaný Hot Car, kde jedete s ukradeným autem do vaší základny a musíte se vyhnout policejním hlídkám. Cost to State vás povede skrze ulice města a donutí vás způsobovat co největší destrukci zničielného prostředí (to se týká značek, telefonních budek a podobně) a také policejních vozidel. Highway battle je klasický rychlostní souboj na dálnici, kde se vyhýbáte provozu a snažíte se ujet svému soupeři. A naposled je to Scramble, kdy se postavíte na opačnou stranu barikády, usednete do policejního vozu a honíte „zlé hochy“.

Celá hra je hodně jednoduchá, protože soupeři nepředstavují nijak velkou výzvu a navíc vám pomáhá absence jakékoliv rozmné fyziky. Bourání vozdel do sebe nemá skoro žádný vliv a zatáčky můžete projíždět plnou rychlostí když se odrazíte od stěny, což vás vůbec nezpomalí. Dost často je problém, že vám ani nic jiného nezbyde, protože ostrou zatáčku vidíte až v poslední chvíli kvůli velmi omezenému dohledu. Trochu pomůže sledovat mapu, ale ani ta není dostatečně přehledná. Její zoomování je v podstatě jediné využití dotykového displeje během závodění a je to velká škoda nevyužití specifik platformy.

Vozidla se během hraní dají vylepšovat jak ve vzhledovém směru, tak v technickém směru. Technika se dá vylepšovat ve třech stupních a vylepšovat motor, nitro, zatáčení, brzdy a gumy. Vzhled jde změnit pomocí různých nárazníků, blatníků a také barevných samolepek. Ty si můžete sami navrhovat ve vloženém editoru a je docela fajn, že si na vlastní vozidlo můžete dát vlastní symbol.

Undercover podporuje i multiplayer a to jak s jednou herní kartou tak s více kartami. Pokud budete hrát jen s jednou kartou, máte k dispozici pouze dva závody a nelze si vybrat vozidlo. Pokud máte více karet, můžete si zahrát plnohodnotný multiplayer jak po wifi tak přes internet.

Need for Speed Undercover je ryze průměrná hra, která nenabízí nic dobrého, je velmi lehká, prezentuje se hodně sterilní grafikou a ani nabídka vozidel není nijak široká. Za cenu 499 Kč by se pro někoho mohlo jednat o zajímavou koupi, ale my doporučujeme podívat se po jiné závodní hře.

Zdroj: HryNaCesty.cz

2,33
1   2   3   4   5