Alarm for Cobra 11: Burning Wheels - recenze

Autor: Filip Dočekal, 15.07.2009 10:18, zobrazeno 6445x

Nový díl dnes už třídílné řady arkádových autíček nepotěší jen příznivce stejnojmenného německého akčního seriálu, nýbrž se jedná o poměrně solidní řidičskou arkádu pro všechny, která si bere jako svůj vzor starší sérii Driver. Stejně jako v Driverovi tak budete řídit  rozličná civilní i policejní auta a to nejen cestovní, ale také sportovní kárky a např. i kamion s návěsem. Mimo kokpit vozidel se sice nedostanete, ale nutno podotknout, že jinak je nová "kobra" plná akce stejně jako televizní seriál.

Základem hry je zhruba padesátka misí, kdy za volantem jednoho z mnoha desítek vozů máte za úkol vyřešit nějaký zločin či recidívu ve městském provozu i na dálnici. Přitom je výborné, že plněním těchto misí si postupně odemykáte další a další vozidla, přičemž před další úrovní si z již odemčených můžete vybírat. Oproti minulým dílům je novinkou taktéž nyní již plně otevřené prostředí, které spojuje městské bulváry, průmyslové zóny a dálnice do jednoho příjemně rozlehlého celku, takže si cestu k cíli a dalším úkolům můžete svobodně sami vybrat.

Když se k tomu ještě přičte opravdu výborná a detailní grafika, navíc s dobrou optimalizací u počítačové verze, ani pak nevadí, že všechna vozidla jsou bez licencí, tedy pod smyšlenými značkami. Nicméně stejně v každém naprosto jasně poznáte skutečný vůz, protože jinak jsou to modely věrně převedené do hry podle reálných automobilů, takže nějaký falešný odznáček místo nápisu Audi, BMW, nebo Porsche vůbec nevadí.

Škoda jen, že zadávání nových úkolů se děje prakticky pouze skrze vysílačku, nějaké lepší propojení jednotlivých úrovní např. skrze střihové scény zde nehledejte. Jen a pouze čistou akci na čtyřech kolech, tedy včetně možnosti se prostě jen tak projet po krajině i bez zapnutých majáčků. Od "šéfové" se pak dočkáte rozmanitých zadání, kdy máte třeba zlikvidovat určené zločince v autech, opatrně sledovat inkriminovaný vůz, nebo se vyřádit při skocích a akrobatických prvcích, beze zbytku převzatých z filmové série.

Bohužel ale zadání nového úkolu nemusí být zcela jasné, protože je napřed třeba při rutinním hlídkování dojet do určité části lokace, která ale není přehledně vyznačena a tak můžete mnohdy bezcílně kroužit po městě, než vám velitelství zadá další kýženou prácičku. Oproti tomu je jízdní model většiny vozidel znamenitý, což hodně přispívá k velmi příjemnému řízení hlavně na analogovém ovladači, který je rozhodně lepší než klávesnice.

Zajímavou alternativou je také multiplayer skrze rozdělenou obrazovku, jenž prodlužuje životnost celé hry. To už v dnešní době není zas tak protěžovaná funkce ani na konzolích. Takže nebýt toho podivného zadávání nových úkolů a pozdějšího mírného stereotypu při plnění misí, zasloužila by si nová "kobra" skoro výtečnou známku, protože se jedná jinak o velmi zábavnou automobilovou arkádu v duchu zmíněného Drivera. Ale i přes ty chybky s ní ostudu rozhodně neuděláte, zvláště s přihlédnutím k velmi nízké ceně.

2,48
1   2   3   4   5