Lord of the Rings: Conquest - recenze

Autor: Filip Dočekal, 17.03.2009 14:06, zobrazeno 6562x

Lord of the Rings: Conquest - recenze

Zlo opět ožívá v nejnovější hře známého studia Pandemic Software, které je známo především díky opravdu povedeným dvou dílům multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront. I když není tajemstvím, že se pomalu, ale jistě pracuje už i na třetím díle, přece jenom to ještě nějakou tu chvíli potrvá. Navíc vývojáři z Pandemicu měli v hlavě dobrý nápad. Bohužel, ten nápad zůstal pouze na papíře.

Pán prstenů je bezpochyby mezi širokou veřejností velmi oblíben. Samozřejmě za to můžou samotné knížky, kterými všechna ta mánie točící se kolem Jednoho prstenu začala, o masivní rozšíření se pak postarala dobrá filmová trilogie v režii Petera Jacksona. Poté následovala spousta her, z nichž se mezi nejlepší řadí strategie The Battle for Middle-Earth od EA. Ale v žádné z těchto her jsme si nemohli prožít velkolepé bitvy s několika desítkami kamarádů najednou. Nutno podotknout, že si také ještě dlouho počkáme.

Conquest totiž vůbec nenaplnil veškerá očekávání hráčů a fanoušků. Kdo jednou hrál nebo má doma jednu hru Star Wars: Battlefront a Pán prstenů mu nic neříká, Conquest mu neřekne ani o píď více. Už po najetí do menu hra působí osekaným dojmem, jako by jí něco chybělo. Můžete si zahrát tutoriál či rychlou bitvu, většina hráčů však nejspíš sáhne po kampani. Tu můžete hrát za dobro, resp. Musíte, protože jenom po dokončení kampaně za dobro se vám zpřístupní kampaň za zlo. V té dobré kampani na vás čeká osm nejznámějších bitev, které určitě každý pozná z filmů. Tradičně se jedná o Morii, Isengard, Minas Tirith, Černou bránu a tak dále. V roli temného Saurona a jeho nohsledů se kampaň odvíjí pochopitelně opačným směrem, ve smyslu „co by se dělo kdyby Frodo nezničil prsten“.

Příběh hry, i když tolikrát ohraný, zní celkem slibně, ale to se o herní náplni říci nedá. V podstatě jde o jedno – vybrat si jednu ze čtyř základních postav (bojovník, lučištník, čaroděj a zvěd) a hurá do boje mlátit se hlava-nehlava a občas splnit nějaký ten úkol jako je obrana území v určitém časovém limitu či zabrání nového území pro respawn. Co se týče základních bojových jednotek, všechny mají určitá kouzla a schopnosti, například lučištník má kromě základního šípu ještě výstřel jedovatého, ohnivého či výstřel tří šípu najednou.

Jednotky mají také různé hodnosti. Základní hodností jsou pěšáci, pak následují velitelé, obzvlášť nepříjemní a houževnatí kapitáni a celou stupnici zakončují známí (i méně známí) hrdinové, z nichž se většina svými schopnostmi od normálních pěšáků liší opravdu jenom vzhledem a trochu tužším kořínkem. Samostatnou skupinou jsou pak obři, kteří jsou protiváhou entů. Oba sice pobrali dost síly, ale zato jim chybí inteligence, ostatně jako všem vašim protivníkům ovládaných počítačem.

V Conquestu kampaň slouží spíše jako nutné plus, protože to prostě ve hře s motivem Pána prstenů nesmí chybět. Nás však zajímal hlavně multiplayer. Kdo se těšil na slibované velkolepé bitvy se sto šedesáti hráči na jedné mapě, může hodně rychle zapomenout. Hra podporuje pouze šestnáct hráčů na mapu, což je, vzhledem k zaměření hry a k dnešní době opravdu bída. Co to má být za velkolepou bitvu o Helmův Žleb v šestnácti hráčích? To se už opravdu vyplatí investovat radši do jiné multiplayerové hry. Na druhou stranu, hra po síti nabídne rozhodně větší zábavu než samotná kampaň, s lidskou inteligencí je to prostě jiné kafé.

Ani po grafické stránce to není žádné blaho. Hra na nejvyšší detaily vypadá tak nějak průměrně a určitě to mohlo být lepší. Nejlíp jsou vymodelovaní hrdinové, zbytek je už nic moc. Prostředí mnohdy vypadá jako něco co nakreslilo pětileté dítě své mamince. Po stránce zvukové je to ovšem mnohem lepší, líbezné orchestrální tóny známé hlavně z filmů si rozhodně necháme líbit.

Sečteno a podtrženo, LotR: Conquest nedopadl vůbec dle očekávání a Pandemic Software se může stydět. Slabší grafika by ani tolik nevadila, kdyby se kladl hlavní důraz na hratelnost a internet. Bohužel, zde se neklade důraz na nic. Opravdu jen pro zanícené fanoušky Tolkienova díla, ostatní ruce pryč a radši si zahrajte starý dobrý Battle for Middle-Earth.

Zdroj: recenzeher.eu

2,22
1   2   3   4   5