Právě nakupujete za zvýhodněné ceny!

Nitro Stunt Racing - parádní autíčka za pár stovek

Autor: Filip Dočekal, 05.03.2009 09:27, zobrazeno 4150x

Nitro Stunt Racing - parádní autíčka za pár stovek To jsem si takhle jednou pročítal nějaký magazín o virtuálním závodění a byla v něm veskrze pochvalná zmínka o jistých arkádových autíčkách ve stylu oblíbené Trackmanie. Tak jsem se šel podívat na domácí web této hry a přišlo mi to docela zajímavé. Stanovená cena asi 360,- mi připadala adekvátní, tak jsem si toto dílko koupil, což se ukázalo jako dobrý tah, protože hra je za svou cenu znamenitá.

V jádru je Nitro Stunt Racing zmíněné Trackmanii hodně podobná hra. I zde máte smyšlené formulko-buginky, které se jednoduše, ale nezáludně řídí po hodně roztodivných tratích, na kterých by se normální samohyb rozšmelcoval v první zatáčce. Byť to možná všechno zní tak nějak normálně, Nitro Stunt Racing vytahuje z rukávu několik hodně zajímavých fičurek, jenž hru dokonale vylepšují.

 

Předně jsou to autíčka, jakoby šiknutá proudovým letadlem, mimochodem velmi se mi líbí jejich design! Normální nitro totiž nahrazuje dvojice řiditelných proudových motorů na zádi vozítek, kterého je celkem dostatek, i když měřák na palubní desce nedovolí jeho zcela nepřetržité používání. I tak ale můžete běžně jezdit na plný knedlík skoro celý závod, nebo jízdu. To zajímavé a z mého pohledu nesmírně atraktivní přichází, když vyskočíte do vzduchu.

To se stává dost často, protože většina tratí je pro daleké a plavné skoky přímo zařízena množstvím skokánků a hupů. Takže s autem nejenže můžete jezdit na povrchu, ale skoro i létat, protože za podpory proudových trysek jsou takovéto skoky velice vysoké i daleké. Není problém vylétnout i několik desítek metrů nad trať. Samozřejmě se autu po dopadu nic nestane, tedy pokud dopadnete ve správném úhlu a na všechna kola.

Unikátnost hry spočívá v možnosti řízení letu, tedy autíčka i během skoku, nikoli jen na zemi. Hra se nechá krásně ovládat jak klávesnicí, tak i ovladači, ale také podporuje volanty včetně zpětné odezvy, s nimiž je řízení nejlepší. Volantem tak můžete ve vzduchu drobně zatáčet do stran a pedály zase měníte podélný náklon auta, který je důležitý pro dobré přistání. Tím, že autíčko ve vzduchu neudrží svoji pozici, resp. má tendenci klopit příď, hra vás tímto drobně postrkuje pro manuální korekci, což je velká zábava.

Po větších výskocích tak nevidíte na povrch tratě pod sebou, takže si musíte trošku přiklopit čumák, vybrat si místo k dopadu volantem a zase se vrátit do rovnovážné polohy pro dobrý dopad. Kolikrát jsem takto nabuzen nitrem skočil tak vysoko, že jsem přeletěl kus trati a žbrdlení vůkol, načež jsem dopadl mimo vozovku, což znamená konec závodu.

nsr01

Skvělý požitek z rychlosti umocňuje výborný přehled, protože hra nabízí všechny kamery v závodních hrách obvyklé, včetně pohledu zpoza pěkně vymodelovaného a aktivního kokpitu. Vůbec mi přijde, že pouhá čtveřice bývalých zaměstnanců Infogrames vyniká výborným citem pro detail, protože hra je i v možnostech nastavení prakticky dokonalá, nic důležitého nechybí. K tomu se přidává na své poměry výborná grafika a optimalizace, pouze nazvučení by mohlo býti více důrazné.

Na trati jezdí 16 autíček najednou, přitom se hra naprosto parádně hýbá. Postupně si odemykáte čtveřici různých autíček vzrůstajících výkonů + 16 skinů karoserie, přičemž kvituji, že auta jsou zničitelná, tedy po několika bouračkách jim dojde šťáva a vy končíte. Stejně tak i v případě, pokud např. dopadnete přímo do plotu, nebo bariéry. Je dobré, že si musíte takto dávat pozor i na bourání, protože dojezd do cíle není zaručen.

Příjemně rozmanité jsou i tratě, jenž jsou trojího zaměření. V prvním typu si parádně zaskáčete na hodně členitém profilu okruhu, dále jsou k mání akrobatické jízdy po klopených zatáčkách s lopingy a posledním druhem jsou profily pro dokonalé smykování, byť i v nich nechybí nějaké ty skokánky. Celkem je v první edici hry 5 tratí (možno jezdit i zrcadlově) a stejný počet herních módů, včetně šampionátu, nebo volného tréninku s porovnáváním dosažených časů v online žebříčcích.

Diskutabilní je tak snad jen autory zvolený distribuční model. Postupně totiž plánují vydat ještě dvě edice, které první verzi doplní o další vychytávky a funkce. Co která obsahuje, zjistíte z následujícího seznamu:

Stage 1 (již vydaná)

  • herní režimy: trénink, arkáda, duel, závod, šampionát
  • 3 typy okruhů: akrobatický, skokový, smykový
  • 3 ligy různé obtížnosti
  • 4 autíčka (500 koní/174 mph max.)
  • 16 skinů karoserie
  • online žebříčky

Stage 2 (brzké vydání)

        Stage 1 + : 

  • závody online
  • 3 další okruhy 
  • 4 další autíčka (700 koní/230 mph max.)
  • 16 dalších skinů
  • ladění a úprava vlastností autíček
  • možnost opakovaček 
  • jízdy proti stínovým vozům ostatních hráčů 

Final Stage (do budoucna)

        Stage 2 + : 

  • pokročilá destrukce s upadáváním součástí 
  • nový herní režim speciálních podniků
  • 3 další okruhy
  • 4 nová autíčka 1 (850 koní / 304 mph max.)
  • tuning
  • 16 dalších skinů 
  •  

Přitom asi někoho může mrzet, že i majitelé verze Stage 1 budou muset za další edice znovu platit. První verzi si můžete koupit přímo na webu hry za necelých 15 euro, ty další pak budete mít asi za 12,5 euro, nikoli zadarmo ve formě bezplatných updatů. Nicméně já se i u té “okleštěné” první verze výborně bavím, takže asi nebudu litovat dalších vydání za další edice. Nicméně pravdou je fakt, že se nakonec dostanete na cenu klasické krabicové AAA hry, což i při tom dobrém pocitu tento projekt asi není.

nsr02

No, je to na zvážení, ale demo si rozhodně zahrajte, protože já na hře nevidím žádnou velkou chybu. Možná až na to zoufale pomalé načítání žebříčků, jinak jsem za ty tři stováky velmi spokojen!

Domovská www stránka Nitro Stunt Racing je zde. Tam si stáhnete demo, které po zakoupení tamtéž zaslaným kódem odemknete na plnou hru.

Autor: Michal Jonáš



Průměrné hodnocení
1,00
Ohodnoťte jako ve škole
1   2   3   4   5  
Příspěvky do diskuze můžete přidávat po přihlášení!