Warhammer 40 000: Dawn of War II - recenze

Autor: Filip Dočekal, 05.03.2009 09:05, zobrazeno 4890x

Ať už si říká, kdo chce, co chce, žánr RTS v žádném případě neupadá! Je sice pravda, že v posledních letech zažil poměrně těžké chvíle, kdy se na trhu neobjevil žádný silnější titul. Naštěstí se teď blízká na lepší časy. Tvůrci se odpoutaly od zažitých způsobu získaných od průkopníků tohoto žánru. Skvělým příkladem na ukázku je i nejnovější díl Warhammer: Dawn of War II. Titul přestože má v názvu číslo dvě je již pátým pokračováním celé hry. Před ním se tu objevily hned tři pokračování, které se snažily navázat na díl Dawn of War, přičemž ten poslední jsme měli možnost shlédnout teprve ani ne před rokem. Dnes budeme ale zjišťovat, zda nejnovější RTS navrátí zašlou slávu svému žánru.

Celá hra je jak už bylo zvykem z předchozích dílů postavena na příběhové kampani a multiplayeru. Doteď jsme ale měli zkušenost s poněkud slabším příběhovým ztvárněním. V novém pokračování je tomu už jinak. Autoři hry se snažili co nejvíce poučit ze svých chyb a na celé kampani řádně zapracovali. Příběh proložily mnohými videosekvencemi, které vypadají skutečně skvostně, a nemluvě o příběhu, který je rozhodně propracovanější a delší než v minulých letech. Jediné co trochu kazí dojem, jsou rozhovory hlavních postav, které bývají dost často nudné a zdlouhavé. Jinak pokud jde o příběh tak v něm obsadíte pozici komandéra z řad vesmírných mariňáků. Nejdříve se budete snažit potlačit orčí hrozbu, pak trochu pocuchat nervy umírajícímu rodu Eldarů, kteří do toho orky navezly a nakonec si to rozdáte s největší hrozbou Tyranidy. Během celé této průtrže problémů se setkáte i se starými známými z předešlých dílů hry jako je například Gabriel Angelos.

Jak už jsem podotýkal, se tvůrci hry poučily z předešlých chyb. Zaměřily se hlavně na dostatek akce. Prakticky téměř vymazali budovy pro výcvik vojáků a přidali více RPG prvků. Ve finální verzi to vypadá tak, že si z planetární orbity vyberete destinaci pro svůj výsadek, do kterého si předem určíte tři další skupiny bojovníků, které mají vlastního velitele. Nutno dodat, že každá skupina se specializuje na jiný druh boje. Pak už jen přistanete na planetě a vaším úkolem je splnění primárního cíle. Na planetě jsou umístěny jakési majáky, které máte možnost lokalizovat a obsadit. Díky nim si v pozdější fázi hry můžete obnovit svůj tým. Na mapách můžete dále najít automatické továrny, které mají podobnou funkci jako majáky a také lokalizační radary. Zbytek hry se týká už jen vylepšování HUDu celého týmu. Je zde nepřeberné množství zbraní od klasických jednoruček Bolterů až po obrovské plasmové kanóny. Pochopitelně k celé výbavě dále patří mnoho energetických brnění a spousta bonusových vlastností typu střelecké podpory nebo komplexního vyléčení celého týmu. Vše je ale ještě obohaceno o klasické vylepšování vašich vlastností na základě zkušeností získaných v boji. Zapomněl jsem ještě dodat, že všechnu výbavu co můžete ve hře použít, získáte díky zabitým bossům, prakticky skoro pokaždé z nich ´´vypadne´´ něco nového.

Za největší plus hned po RPG prvcích bych označil multiplayer. Ten totiž nabízí klasický kooperační mód, který dává hře úplně nové rozměry. Se živým spoluhráčem to je naprosto neocenitelná zábava, u které vydržíte spoustu hodin. Jediný problémek jsem zaznamenal u rozdělování sebraných bonusů ve hře, ty totiž všechny získává hostitel hry. Je to ale věc, se kterou se dá ve hře žít a v budoucnu bude jistě upravena skrze patch.

Hra také není ochuzena ani o Skirmish. Můžete si ji vyzkoušet buď proti počítači, nebo živému soupeři. Máte na výběr ze sedmy map, které se ale rozhodně do budoucna rozrostou ať už v podobě datadisku nebo jako volně stažitelného obsahu. Utkat se můžete buď jeden proti jednomu, nebo tři proti třem. Hra zde je navíc obohacena o jedno příjemné zpestření. Můžete totiž hrát na úplně vyhlazení protivníka nebo na kontrolu vítězného bodu. Na rozdíl od kampaně si můžete vybrat ze čtyř ras: Eldarů, Orků, Vesmírných mariňáků a Tyranidů. Navíc si u každé rasy můžete vybrat určitý typ bojovníka, kterého si můžete ještě barevně znázornit. Zde ale autoři dali k dispozici i původně zavrhované budovy. Jde sice prakticky jen o jednu budovu jakousi kasárnu známou z jiných her. Zde budete mít možnost si za patřičný počet energie a jiných surovin koupit bojovníky, ale také i těžké válečné stroje.

Grafické a audiovizuální ztvárnění je opravdu skvělé. Samozřejmě od toho nemůžete čekat zázraky je to přece jen RTS ale co čest to čest. Je znát, že si tvůrci se hrou více pohráli tudíž studiu Relic Entertainment patří velký potlesk. Je sice pravda, že hra má pár much ale to vše značně vyvažuje zpracování hry a brilantní fyzika. Tuto hru by rozhodně neměl opomenout žádný příznivec strategií, zvláště pokud značně vylepšila pověst svému žánru.

Zdroj: Recenzeher.EU

1,00
1   2   3   4   5