Právě nakupujete za zvýhodněné ceny!

Race Driver Grid DEMO - preview

Autor: Filip Dočekal, 09.05.2008 11:27, zobrazeno 4996x

Race Driver Grid DEMO - preview Nedávno Codemasters vypustili do světa hodně nabušené demo svých silničních závodů Race Driver Grid prakticky současně pro všechny platformy, na které hra v červnu vyjde ((PS3, Xbox 360, PC). Grid je postaven na upraveném enginu z Colin McRae Dirt, což je ostatně jasně patrné v grafickém stylu, který je u obou her prakticky identický. Nicméně dobrou zprávou je, že subjektivně Codies ubrali z rozporuplného přesvícení a přeblurování, jak tomu bylo v Dirtu a na Grid se tak mnohem lépe dívá.

Demoverze je opravdu hodně obsáhlá, nabízí trojici aut, tři různé typy závodů, a aby se to dobře počítalo, i trojici závodních okruhů. Díky možnosti zajet si časovku, rychlý závod a online podniky, vám demo Dirtu vydrží určitě slušně dlouho. Na úplném začátku ale budete vyzváni pro registraci svého jména a dalšího jména či přezdívky, určené pro komunikaci s boxy, resp. tímto jménem na vás budou z týmu volat. Vybrat lze samozřejmě jen anglická jména, já jsem zvolil „Majkla“ a musím přiznat, že když na mě při závodu takto mluvili, cítil jsem se skoro jako doma.

Podle vašeho profilu v konzoli hra načte i národnost, takže při online závodech vždy pěkně vidíte, z jaké části zeměkoule jsou protihráči. Nový Race Driver převzal z Dirtu natáčecí pohled v hlavním menu, nebo servírované statistiky při loadingu. Pochvalu si Grid zaslouží za plně konfigurovatelné ovládání, takže když vám nepadnou do noty dva předpřipravené modely, klidně si můžete navolit vlastní rozmístění funkcí na tlačítka.

Jako první režim jsem vyzkoušel obyčejnou časovku, zde ale kořeněnou právě probíhající soutěží o nejlepší světový čas, zajetý s BMW 320Si (WTCC) na okruhu v japonské Jaramě. Soutěž trvá až do konce května a pokud se vám podaří zajet jeden z pěti absolutně nejlepších časů, budete posléze pozváni na finálový závod o skutečné BMW trojkové řady! Aktuálně nejlepší čas je vidět na obrazovce a ghost car, jenž vám po startu možná stejně jako mě ihned zmizí, je právě čas nejlepšího hráče.

Před jízdou je možné aktivovat berličky jako je antiblokovací, protiprokluzový a stabilizační systém, popř. automatickou převodovku. Jízdní vlastnosti jsou zcela poplatné arkádě, za kterou se Grid rozhodně nestydí, což znamená poměrně svižnou jízdu, dobré držení stopy, ale v mezních situacích také výrazný sklon k přetáčivosti, případně mohutnému smyku. Udělat hodiny lze bez asistencí hodně snadno, ovšem s nimi je jízda mnohem jednodušší.

Zajímavou funkcí je instantní opakovačka přehrávající poslední vteřiny jízdy, však slouží hlavně pro vrácení času, pokud se vám v závodě nezadaří. Analogovou páčkou plynule ovládáte směr a rychlost přetáčení záznamu a ve vybrané chvíli pak stačí jen zmáčknout tlačítko a ihned se vrátíte v závodě o něco zpět. Podobně jako v Dirtu, i zde si můžete před každým podnikem svobodně zvolit jednu z 5 obtížností, podle kterých se právě odvíjí dovolený počet vrácení času, ale také peněžní odměny a body do kariéry. Funkce Pro Mode pak ještě zakáže restart během závodu, jinak běžně povolený. Více bodů získáte i vypnutím řidičských asistentů.

V replayích jsem ale postrádal TV kameru, akční náhled se mi moc nelíbil a chybí také možnost pohledu na jiná auta i ukládání záznamů. Při jízdě je na výběr pětice kamer, včetně pohledu z kokpitu, kapoty a nad silnicí, ovšem Dirt měl ještě další vzdálenější kameru z interiéru, která v Gridu chybí. Vždy se ale můžete volně rozhlížet. Hodně praktická mi připadla minimapka okruhu v rohu obrazovky, která je nově jakoby ve 3D, tudíž velmi přehledná.

Okruh v Jaramě, kde se time trial jezdí, není špatný, ale spíše nevýrazný, to kopcovaté San Francisco známé z trailerů je jiná káva. Město je parádně detailní a plné hlučných diváků, kteří velmi výrazně povzbuzují. Znamenité jsou zejména sluneční paprsky pronikající skrze ulice na vozovku a četné kouřové efekty. Z Dirtu zůstalo i špinění karoserií při jízdě. Ochutnávku kariéry přináší režim Grid World, jenž zaštiťuje trojici podniků; závod 20 cestovních vozů (BMW 320) v Jaramě, mnohem zběsilejší městský souboj 12 Mustangů GT-R ve „Frisku“ a nakonec driftovací jízdu v osamocení s Nissanem Silvia v yokohamském doku, kde při závodě do tlampače úsměvně vyřvává místní japonský hlasatel.

Driftování mě ale vůbec nebavilo, protože dopředu nevíte, kolik bodů má váš jediný imaginární soupeř a tak smykujete vlastně na slepo. Oproti tomu závod v USA tvoří špičku dema, protože v úzkých uličkách po vzoru série PGR jsou souboje velice těsné a neskutečně adrenalinové. A to zejména díky doslova fantastickému modelu poškození, který je ještě mnohem lepší a reálnější, než v Dirtu! Stačí jediný náraz ve vyšší rychlosti a auto je totálně na šrot. Vůz jde doslova seštosovat jak tahací harmonika, přičemž z něj odpadne množství věcí. Skvělý je i náraz do pneumatik v Jaramě, kdy se gumy nádherně rozlétnou do vzduchu a dokonce se mírně vyvrátí i svodidlo.

A navíc při každé takové kolizi, nebo riskantním manévru začnou mužští diváci skvěle hučet a holky ječet! Takto skvělé a monstrózní kolize jsem již dlouho neviděl. Však se na ně ve zpomaleném záznamu tak krásně dívá. Posledním režimem jsou online závody až pro 12 hráčů. Zde také jasně vede městský okruh před Jaramou, protože během dvou-tří kol trasa s mantinely doslova rozšrotuje minimálně půlku účastníků a bouračky na živo jsou ještě lepší. Často jsem dojel těsně před totálním zničením a do cíle podobně vždy dorazilo jen pár vozů. Výsledková tabule se hemžila zdemolovanými auty, které ani nedojely závod. V demu nelze míru destrukce nijak ovlivnit, pokud to zůstane i do plné hry (kéž by!), tak bude funkce vrácení času asi vynášená do nebes.

Grid tak rozhodně pořádně vystrkuje zoubky hlavně ve ztvárnění bouraček a znamenitých online závodech, kde se mu napětím málokterý konkurent vyrovná. Kritiku si ale zaslouží AI umělých jezdců, kteří jezdí, jak chtějí a nemají moc tendenci se něčemu na trati vůbec vyhýbat. Každopádně bych se v létě připravil na parádní arkádový nářez, který ostudu na trhu určitě neudělá.

Převzato ze serveru Tiscali




Průměrné hodnocení
0,82
Ohodnoťte jako ve škole
1   2   3   4   5  
Příspěvky do diskuze můžete přidávat po přihlášení!