Burnout Paradise - recenze

Autor: Filip Dočekal, 22.02.2008 13:33, zobrazeno 3609x

Burnout Paradise - recenze Aktuálně již šestý díl znamenitých arkádových autíček sice stále vychází z tradičního zaměření celé série a cizeluje zažitý koncept jízd a závodů, při kterých se spíše bourá, než vyhýbá, nicméně vše navíc zasazuje do zcela svobodného světa pobřežního města Paradise City. Již nejste svázáni světelnými mantineli při závodech, ani jedinou nalinkovanou trasou jako dříve. Nyní si již od úplného začátku můžete prostě jet, kam je ctěná libost. Celé a nutno říci že příjemně rozlehlé město je přístupné ihned od prvních ujetých kilometrů, přičemž většina křižovatek slouží zároveň jako startovní rošt pro některý ze sedmičky typů jízd a závodů.

Klasické podniky o umístění nabízejí soupeření až v osmi účastnících najednou, nechybí ani úniky před dotěrnými soupeři, kaskadérské a trikové jízdy, nebo naopak bodovací soutěže o co největší roztřískání každého auta v okolí. Dohromady to dělá skoro osmdesát závodů, ale je pravdou, že později jsou tyto jízdy již dost repetitivní, protože se typy závodů často opakují. Pro zpestření nový Burnout Paradise nabízí taktéž něco nepovinných a vedlejších ůkolů, což znamená hlavně speciální skoky, prolétávání billboardů kolem silnic, nebo prorážení několika stovek plotů s varovnými cedulemi, skrývající vítanou zkratku vedle silnice.

Jelikož je i těchto vedlejších eskapád několik stovek, kompletní 100% dohrání celé hry vám tak zabere několik desítek hodin ponejvíce zábavné jízdy, ovšem po padesátém proskočeném billboardu už toho také můžete mít plné zuby. A to je před vámi ještě dalších sedmdesát. Je to ale nutná daň za velkou volnost a svobodu, když si podniky, závody a vedlejší povyražení prostě sami volíte, v jakém pořadí a co vůbec pojedete. Cokoliv můžete přeskočit a vrátit se k tomu třeba později. Co budete dělat a kam pojedete je pouze na vás. Ono totiž město vypadá opravdu náramně, tedy stejně jako celá parádně rychlá grafika se stabilním 60 fps snímkováním.

Kromě chybějících chodců a řidičů kvůli dosažení nižšího ratingu, je město krásně živé a nabízí jak horské serpentýny a tunely, tak i industriální zóny a ucpaný downtown. Skok mezi posledním dílem s podtitulem Dominator (PS2) a Paradise City je obrovský minimálně po audiovizuální stránce, ještě podpořené ostrým metalově-rockovým soundtrackem, kdy ústřední písní celé hry je melodická skladba "Paradise City" od Guns 'n' Roses. Zajímavě je pojatý online multiplayer, jenž je nedílnou a integrální součástí offline kampaně, podobně jako v Test Drive Unlimited. Kdykoli si můžete navolit online mód, přičemž se bez jakéhokoli loadingu ihned ve městě objeví ekipa živých spoluhráčů v maximálním počtu sedmi vozů.

Velká část online zábavy je směřována na kooperativní plnění různých úkolů a kaskadérských kousků, a samozřejmě nechybí ani klasické závody, jejichž trasy můžete sami vyznačit skrze nejvíce patnáct průjezdních bodů a rovnou si je i uložit pro pozdější použití.. Bohužel díky otevřené cestě, kdy si každý může jet jinou silnicí, se povětšinou celé startovní pole záhy po startu roztrhá a rozprchne, takže se vytrácí větší prvek napětí z jízdy plech na plech. Multiplayer využívající rozdělené obrazovky byl po hříchu zcela vypuštěn.

Nový Burnout tak rozhodně není dokonalý, ale spíše velice schopně rozvádí tradiční koncept závodění celé dřívější série Burnout, navíc v naprosto excelentním vizuálním podání, které patří vůbec k tomu nejlepšímu na poslední generaci konzolí. Ovšem pro kompletní dohrání to chce také velkou dávku sebezapření, protože se přicházejícímu stereotypu i kvůli velkým počtům stále stejných jízd a úkolů, dříve či později neubráníte. Nicméně i přesto v současné době zřejmě nenajdete podobná arkádová autíčka, která by měla takový drajv a šťávu jako poslední Burnout, který s respektem přivedl oblíbenou sérii na nové konzole.

1,88
1   2   3   4   5