Ace Combat 6: Fires of Liberation

Autor: Filip Dočekal, 04.01.2008 09:23, zobrazeno 4462x

Ace Combat 6: Fires of Liberation Všeobecně oblíbená arkádová letadélka z dílny Namco patří již od dob první Playstation k tradičně kvalitním hrám z prostředí letecké techniky. Jinak tomu není ani u nového šestého dílu, který ale pro někoho možná překvapivě vychází exkluzivně jen na Xbox 360, i když dříve Ace Combat platila za dvorní značku Playstation. Microsoft si ale přeplatil zažitý brand pro svojí platformu, takže Xbox 360 poskytuje zázemí první next-gen verzi Ace Combat v jeho dlouhé historii.

Stejně jako dříve novinka zobrazuje zejména leteckou válku mezi dvěma smyšlenými republikami, ovšem za pomoci té nejmodernější a reálné letecké techniky současnosti. Velkou roli zde hraje dokonce i velmi pěkně nastíněný příběh, zdatně uvozovaný krásnými renderovanými a enginovými filmečky, kterých je velké množství a navíc jsou docela dlouhé. Cynici je mohou ostatně přeskočit. Základní prvky hratelnosti se nijak nezměnily, tedy ovládáte postupně širokou škálu patnácti bojových letounů ve stejném počtu misí v kampani pro jednoho hráče.

Ovládání je intuitivní a přejde do krve po chvíli úplně každému. Stejně tak příjemný letový model ukazující na jasně arkádový a zjednodušený akční styl je již tradiční devizou celé série. Navíc kromě až pěti stupňů obtížnosti je k dispozici právě i dvojice různých letových modelů s ovládáním křidélek, či bez těchto pomocníků. I pro naprosté nešiky tak není hra vůbec obtížná. Všechny fanoušky vojenských letadel jistě potěší široká nabídka proudových strojů v hangáru, která čítá dnešní hlavní stíhací typy, jako jsou americké F-14 Super Tomcat až F-22 Raptor. Nechybí ani evropské letouny Mirage 2000, Rafale, či Panavia Tornado a samosebou vrchol tvoří také nejmodernější letadla a prototypy od Suchoje.

Přitom každé jednotlivé letadlo je vymodelováno s neskutečnou akurátností přesně podle originálu a stejně tak se můžete posadit do plně animovaného a skutečného kokpitu všech strojů. Jak v kabině, tak i při vnějším pohledu je možná svobodná rotace kamery a také přímý pohled na vybraný cíl, takže o dokonalý přehled a vychutnání atmosféry leteckých bitev je dokonale postaráno. Škoda jen, že náplň většiny misí je docela uniformní bez větších nápadů, protože dokonalý zážitek ze třetiny úrovní, kdy jejich úkoly i prostředí tvoří nezapomenutelné okamžiky, by klidně mohl být vztažen i na ostatní mise.

Nicméně závěrečný nálet na obří mezikontinentální kanon nepřítele, či skupinový útok na futuristické letouny sloužící jako vzdušné letiště vás dokonale pohltí a nedají vám vydechnout, což v menší míře naštěstí platí i pro zbytek hry, jenž průměrný hráč dohraje zhruba za 7-10 hodin. Na nebi je totiž v jednom okamžiku ohromné množství letadel, dohlednost je daleká a grafika si klidně může říkat fotorealistická. Naprosto vynikající audiovizuální zpracování podtrhuje ještě zcela plynulé snímkování a podmanivá hudba Bulharského symfonického orchestru.

Motivaci pro opakované hraní nabízí možnost získávání medailí i achievementů a široké možnosti skýtá i multiplayer až pro šestnáct hráčů najednou, kvůli přehlednosti pouze online, nikoli na rozdělené obrazovce. Na výběr jsou jak dogfighty všichni proti všem, tak několik týmových partií a skvělá je i kooperativní hra proti umělým soupeřům, kdy musíte splnit určité rozkazy podobně jako v single kampani. A v neposlední řadě jsou znamenitými vychytávkami jednak možnost omezeného velení vašemu wingmanovi, nebo rovnou celému kontingentu domácích leteckých sil, či vítané využívání přilehlých letišť, popř. letadlových lodí pro opravení poškození a přezbrojení na další zbraně.

Přitom právě přistávání na letadlových lodích, ač velmi jednoduché, je tak návykové, že si jej budete klidně jen tak opakovat. Až na menší rozmanitost misí tak působí nový Ace Combat 6 jako dokonale vybroušený drahokam, kde se snoubí fantastický vzhled, příjemné ovládání a vtahující hratelnost s výborným dějem a dokonalým multiplayerem. Lepší arkádová letadélka dnes určitě nenajdete, a to ani na jakékoli jiné platformě.

2,00
1   2   3   4   5